پژوهشکده فقه و حقوق؛

کتاب«حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری» منتشر شد.

کتاب«حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری» توسط حسنعلی علی اکبریان در گروه فلسفه فقه و حقوق پژوهشکده فقه و حقوق تهیه و منتشرگردید.
به همت گروه فلسفه فقه و حقوق کتاب«حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری» به کوشش حجت الإسلام و المسلمین حسنعلی علی اکبریان عضو هیأت علمی گروه فلسفه فقه و حقوق تهیه و منتشر گردید؛ این کتاب مجموعه یک نشست علمی و سه مقاله در زمینه فقه و قانونگذاری تهیه شده است.
در پشت جلد این کتاب آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جدی‌تر شدن به اجرا درآوردن احکام شریعت در صحنه جامعه، به ویژه در حوزه قانونگذاری، مسئله کارآمدی احکام شرعی و این که چه نقشی در استنباط دارد و یا در اداره حکومت و قانونگذاری چه جایگاهی دارد، و این که چه چالش‌هایی را در اجتماع به دنبال دارد، به صورت پررنگ‌تری مطرح شد.
از آنجا که این مسئله دارای سابقه شفاف و منقحی در مباحث فقهی، اصولی، و فلسفه فقهی ندارد، نیازمند افق گشایی و ادبیات‌سازی است. گروه فلسفه فقه و حقوقِ پژوهشکده فقه و حقوق، موضوع حجیت و کارآمدی را در دستور کار خود قرار داد و با برگزاری نشست، و  تدوین مقالات در این زمینه، گامی کوچک برداشته است
این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع وزیری و در 256 صفحه مصور به زیور طبع آراسته شده است.

منبع:

09:461402/9/22
تعداد بازدید: 95
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 96

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما