بررسی فقهی موانع و نهادهای جانشین

اقامه حدود
گروه مسائل فقهی و حقوقی؛ چاپ کتاب «بررسی فقهی موانع ونهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» کتاب «بررسی فقهی موانع ونهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» از چاپ خارج شد.
این کتاب توسط حجت الإسلام والمسلمین سیدباقر محمدی در گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق تهیه گردیده است.
نویسنده در معرفی کتاب بیان داشت: ضرورت اقامه حدود از جمله ادله فقها بر ضرورت حکومت اسلامی است. در مقابل برخی به جهاتی از قبیل عدم مشروعیت اقامه حدود در عصر غیبت ، موانع حقوق بشری به جهت ظاهری خشن داشتن و مخالف با کرامت انسانی بودن ، با آن مخالفند و برخی دیگر راه انفعال را پیموده و اجرای حدود در عصر غیبت را ناممکن می دانند. در تحقیق حاضر ، پس از بررسی و تحلیل و نقد دیدگاههای مخالف، تلاش گردیده است هرگاه در شرایط خاص مانعی جدی فراروی اقامه حدود وجود داشته باشد با روش فقهی و با استفاده از ظرفیت های فقه اهل بیت علیهم السلام، جایگزین‌های مناسب مطرح شود.
این کتاب در سه فصل طرح ریزی شده است. عناوین فصول کتاب «فصل اول: کلیات، فصل دوم: موانع اقامه حدود در عصر غیبت، فصل سوم: نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» است.
شایان ذکر است: این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در 416 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.



 
کلمات کليدي
چاپ کتاب, اقامه حدود, عصر غیبت, نهادهای جانشین, مسائل فقهی حقوقی
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 94

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما