چاپ کتاب «انحصاری کردن نقل و انتقال اموال غیرمنقول در سند رسمی»

کتاب نشست های فقهی-حقوقی «انحصاری کردن نقل و انتقال اموال غیرمنقول در سند رسمی» از چاپ خارج شد.

این کتاب به کوشش دکتر اسماعیل آقابابایی در گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق تهیه گردیده است.
حمایت از حق مالکیت از دیرباز دغدغه بشر بوده است. مدت ها شهادت، قسم، اقرار و نوشته های غیررسمی از دلایل اثبات مالکیت تلقی می شد؛ اما با مطرح شدن اسناد رسمی، برخی کشورها ادله دیگر را برای اثبات مالکیت به طور کلی فاقد اعتبار دانستند. در قانون ثبت مصوب سال 1310 ایران تا حدی این نگرش انعکاس یافته بود. ولیکن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با اعتبار یافتن دیگر ادله اثبات در کنار سند رسمی، جایگاه سند رسمی متزلزل شد و دعاوی مالکیت پرونده های زیادی را روانه دادگستری کرد.
 این نوشته در سه نشست علمی با نظرخواهی از صاحب نظران، امکان«انحصاری کردن نقل وانتقال اموال غیرمنقول در سند رسمی» را از زاویه فقهی و حقوقی مورد بررسی قرار داده و ضمن آسیب شناسی، راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود را ارائه داده است.
عناوین نشست ها بدین قرار است: نشست اول«آسیب شناسی اعتبار اسناد غیررسمی در تعارض با اسناد رسمی» نشست دوم«ظرفیت شناسی فقه در انحصاری کردن انتقال مالکیت اموال غیرمنقول با سند رسمی» نشست سوم«ظرفیت شناسی حکم حکومتی درباره احکام وضعی با محوریت اسناد غیررسمی»
شایان ذکر است: این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در 180 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.



 
منبع:

09:181400/2/19
تعداد بازدید: 153
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 154

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما