تأثیر دیدگاههای فقهی بر قوانین کیفری
چاپ کتاب تأثیر دیدگاه های فقهی بر قوانین کیفری در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص کتاب تأثیر دیدگاه های فقهی بر قوانین کیفری در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص از چاپ خارج گردید کتاب تأثیر دیدگاه های فقهی بر قوانین کیفری در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص توسط دکتر اسماعیل آقابابائی بنی در گروه مسایل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق تهیه گردیده است.
در پشت جلد این کتاب آمده است: از جمله دغدغه‌ها در قانونگذاری، تدوین قانون بر اساس مبانی شرعی است که اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله اصول‌4 و94 بر آن تأکید دارد. قانونگذاری گر چه دامنه گسترده ای را در بر می گیرد، کتاب حاضر به تأثیر پذیری قوانین از آرای فقهی در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص پرداخته و پس از بیان مشکلاتی که در قانونگذاری مطرح است، از برخی قوانین ماهوی و شکلی متأثر از فقه به تفصیل بحث می‌کند. مسائل مطرح به مواردی اختصاص دارد که بیشترین تأثیر را از فقه داشته و در عمل با مشکلات یا نقدهایی مواجه بوده است. بررسی اقوال فقهی و پرداختن به ضرورت‌های قانونگذاری در هر مسئله، راه حلی است که نوشته حاضر در پیش گرفته و به حسب مورد پیشنهادهایی برای اصلاح قوانین مورد بحث می‌دهد.
این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در‌471 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.
کلمات کلیدی: قانونگذاری کیفری، جرایم علیه اشخاص، حاکم اسلامی، قصاص، حقوق





 
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 154

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما