پژوهشکده فقه و حقوق؛

نشست مشترک پژوهشکده فقه و حقوق و اداره آموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

جلسه مشترک بین مدیران پژوهشکده فقه و حقوق ورئیس اداره آموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در سالن جلسات پژوهشکده فقه و حقوق برگزار شد.
در این جلسه ابتدا جناب آقای احمدی حاجی به بیان برنامه های اصلی اداره آموزش آزاد پرداخت و اظهار داشت: برنامه های اصلی این اداره که تاکنون انجام شده یا برای آن ها برنامه ریزی شده بدین شرح است: برگزاری درس گفتارهایی که ظرفیت آن در پژوهشکده ها و گروه های پژوهشگاه و دانشگاه هست و یا ظرفیت ندارد، برگزاری مدارس فصلی، برگزاری دوره های تمهیدی برای رشته هایی که قرار است در دانشگاه تأسیس شود، برگزاری گفتگوهای علمی با محوریت ایده پردازی نخبگان جوان، برگزاری هسته های علمی، برگزاری لیگ مناظره در حوزه علوم اسلامی، دوره آشنایی با تراث اندیشه سیاسی، بررسی مسأله شناسی فقه های معطوف به موضوعات در قالب درس گفتار.
وی در ادامه افزود: به طوری کلی این اداره دو مدل کار انجام می دهد: پاسخگویی به مطالبات گروه های دفتر، پیشنهاد و تأسیس برگزاری دوره هایی که از نظر این اداره لازم به نظر می آید. این اداره در سه حوزه تاریخ علوم، ساختار و روش شناسی آمادگی برنامه ریزی دارد و از پژوهشکده فقه و حقوق در این سه حوزه در مورد علم فقه، اصول و سایر علوم مرتبط با فضای پژوهشکده از لحاظ محتوایی درخواست همکاری داریم.
در ادامه جلسه مدیران پژوهشکده فقه و حقوق سؤالات، ابهام و نکات خود را بیان کردند. اهم نکات بیان شده بدین شرح است: اهداف کلان و خرد این اداره و برگزاری این دوره ها چیست؟ نسبت این آموزش ها با رشته های آموزشی دانشگاه و حوزه علمیه چیست؟ آموزش در چه سطحی انجام خواهد شد و آیا سطح عالی آموزش یعنی سطح اجتهادی نیز در دستور کار است؟ در حوزه مرکز جدیدی تأسیس شده که طلاب را با مباحث جدی در قالب آموزش آشنا می کند ارتباط این اداره با فعالیت های مراکز موازی دیگر از جمله این مرکز چیست؟ یکی از فعالیت های این اداره می تواند آشنا کردن طلاب با مباحث حقوقی و قضایی و آشنا کردن با محققین و نویسندگان در حوزه علوم اسلامی و مراکز پژوهشی مرتبط با این علوم باشد.
در ادامه آقای احمدی حاجی به پاسخ سؤالات پرداخت و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شد.



 
منبع:

08:341400/10/7
تعداد بازدید: 164
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 165

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما