تأیید مقاله «ظرفیت‌شناسی قواعد فقهی حاکم بر مصرف فرهنگی فضای مجازی» در شورای پژوهشی پژوهشکده

مقاله «ظرفیت‌شناسی قواعد فقهی حاکم بر مصرف فرهنگی فضای مجازی» به تأیید شورای پژوهشی پژوهشکده فقه و حقوق رسیده است.

مقاله «ظرفیت‌شناسی قواعد فقهی حاکم بر مصرف فرهنگی فضای مجازی» توسط حجت‌الاسلام و المسلمین رضا اسفندیاری(اسلامی) از اعضای هیئت علمی پژوهشکده فقه وحقوق نگارش شده و به تأیید شورای پژوهشی پژوهشکده رسیده است.
در چکیده این مقاله آمده است: ما در این تحقیق میان موضوع‌شناسی عرفی و موضوع‌شناسی تخصصی و قواعد فقهی در بحث مصرف فرهنگی فضای مجازی ارتباط لازم را برقرار و ظرفیت‌های قواعد فقهی را به سه گونه می‌توان بررسی کرده‌ایم:
اول به لحاظ شمول عناوین و دوم به لحاظ حل تزاحمات احکام و سوم به لحاظ محوربندی مسائل و در نهایت برای تحکیم قواعد سه محور اصلی پیدا کرده‌ایم:
1. تأسیس اصل درباره توسعه یا تضییق مصرف 2. اقتضائات آلت مشترک بودن فضای مجازی 3. بررسی ضوابط و شروط مصرف.
شایان ذکر است این مقاله از مقالات پروژه قواعد فقه مصرف فرهنگی است که بعد از نگارش سایر مقالات آن به چاپ خواهد رسید.
کلمات کلیدی: گروه دانش های وابسته به فقه، ظرفیت‌شناسی، قواعد فقهی، مصرف فرهنگی، فضای مجازی


 
منبع:

08:341399/1/20
تعداد بازدید: 324
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 325

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما