مدیر گروه مسایل فقهی و حقوقی تبیین کرد

فعالیت های انجام شده گروه مسایل فقهی و حقوقی در سال95

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی مازندرانی مدیر گروه مسایل فقهی و حقوقی درباره مهم ترین فعالیت های این گروه در سال 95 توضیحاتی ارایه نمود.
وی در این باره بیان داشت: تعداد پروژه های گروه در سال 95 به 18 پروژه فعال رسیده است که یکی از آنها با عنوان «تاثیردیدگاه های فقهی بر قوانین کیفری»در پژوهشکده پایان یافته و به نشر ارسال شده است و سایر پروژه ها در مرحله تحقیق هستند.
مدیر گروه مسایل فقهی وحقوقی درادامه گفت: یکی از فعالیت های این گروه در سال 95 برگزاری جلسه رونمایی از 4 اثر جدید گروه در تاریخ 23/12/95 بود.
وی نویسندگان این آثار را چنین بر شمرد: کتاب« اعاده حیثیت و جبران خسارت معنوی ناشی از دعاوی کیفری»توسط حجت الاسلام و المسلمین جواد فخار طوسی به سر انجام رسید. کتاب دیگری تحت عنوان«در آمدی بر مسئله روابط زن و مرد در جامعه اسلامی»به کوشش حجت الاسلام علیرضا فجری و با نظارت حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء مرتضوی انجام شد و کتاب سوم «بررسی فقهی - حقوقی میراث فرهنگی» توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر فتاحی انجام شده و نیز کتاب «بررسی فقهی-حقوقی اصل حسن نیت درقراردادها»توسط آقای دکتر علی جعفری انجام شده است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی یکی دیگر از فعایت های گروه را برگزاری جلسه شورای علمی گروه بر شمرد ودر توضیح آن بیان کرد:ما در سال گذشته توانستیم جلسات متعددی را بر گزار کنیم. در حدود 9 جلسه مستمر داشتیم و در آنها توانستیم طرح های متعددی را در گروه مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم بعضی از آن طرح ها مصوب و بعضی از آنها با اصلاحاتی تایید شد و برخی رد شد.
وی در پایان درباره مهم ترین دستاوردهای گروه در سال 95 گفت: به طور کلی مهم ترین دستاوردهای گروه مسایل فقهی وحقوقی پژوهشکده فقه وحقوق در سال 95 عبارتند از:
-اثبات اعاده حیثیت و ضرورت پاسداشت حرمت و آبروی افرادی که به ناروا مورد اتهام قرار می گیرند و در رسیدگی های قضایی تبرئه می شوند درقالب انتشار کتاب «اعاده حیثیت و جبران خسارت معنوی ناشی از دعاوی کیفری».
-تبیین ابعاد گوناگون روابط زن و مرد در جامعه اسلامی وتلاش برای ارایه راهکار مناسب در جهت پاسخگویی به مسایل نوپیدای این موضوع در قالب انتشار کتاب «درآمدی بر روابط زن و مرد در جامعه اسلامی».
-تکمیل طرح بازیگری در نقش معصومان و مقدسات از نگاه فقه امامیه و ارایه به شورای پژوهشی.
-بررسی ابعاد مختلف فقه هنر در قالب نگارش طرح اجرایی کلان پروژه هنر و آغاز مراحل اولیه آن.
 
منبع:

13:521396/2/20
تعداد بازدید: 182
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 183

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما