چاپ مجموعه گفت و گوهای« نظریه پردازی در فقه و اصول»

کتاب نظریه پردازی در فقه و اصول (گفت و گو با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه) از چاپ خارج گردید

کتاب نظریه پردازی در فقه و اصول(گفت وگو با جمعی ازاساتید حوزه ودانشگاه) به کوشش حجت الاسلام والمسلمین علی شفیعی در گروه دانش های وابسته به فقه در پژوهشکده فقه و حقوق تهیه گردیده است.
در پشت جلد این کتاب آمده است: نظریه پردازی که از آن به «ساخت نظریه»، «نظریه سازی»و«تئوریزه کردن» نیز تعبیر می کنند، در قلمرو دانش هایی چون فقه و اصول از یک سو نیازمند چینش و تبیین مبادی، منابع و روش هاست و از دیگر سو نیازمند ظرفیت شناسی و آسیب شناسی است.
کتاب نظریه پردازی در فقه و اصول کوشیده ضمن بهره گیری از آرای صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی اولا ضرورت و اهمیت توجه نگاه نظریه ای به این دو دانش را یادآوری کند و ثانیا درباره ظرفیت شناسی و آسیب شناسی این رویکرد به فقه و اصول با ایشان گفتگو نماید.
سؤال هایی در سه حوزه «نظریه پردازی در علوم انسانی»، «نظریه پردازی در فقه»و «نظریه پردازی در اصول فقه»محور گفتگوها است و تلاش شده دغدغه ها و چند و چون های پیرامونی این سه عرصه مطالعاتی در اختیار عالمان و صاحب نظران قرار داده شود.
این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع وزیری و در 409 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.
منبع:

12:561396/2/6
تعداد بازدید: 208
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 209

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما