در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی علی اکبریان بیان شد

پروژه مکتب فقهی محقق اردبیلی در مرحله تکمیل و اصلاحات نهایی است

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی علی اکبریان مدیر گروه فلسفه فقه و حقوق در مورد پروژه مکتب فقهی محقق اردبیلی توضیحاتی ارایه نمود.
 وی در این زمینه اظهار داشت: این تحقیق در سال 1386با آقای حجت الاسلام والمسلمین محمد علی سلطانی آغاز شد و در سال1391شورای پژوهشی درحدود220صفحه در پایان کار از ایشان تحویل گرفت. ولی از آن جا که اصلاحات پیشنهادی شورای پژوهشی زیاد بود محقق پس از گذشت بیش از یکسال از اعمال اصلاحات انصراف داد.گروه با حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی که از ارزیابان همان شورای پژوهشی بود قراردادی مبنی براجرای اصلاحات و ارتقای کتاب منعقدکرد که ان شاءالله تا اوائل سال96کل کار انجام می شود.
وی در خصوص محتوای پروژه گفت: محقق اردبیلی از فقیهان نواندیش قرن دهم هجری است. کتاب-های مجمع الفائده والبرهان و زبده البیان فی احکام القرآن از معروف ترین کتاب های او است . او مکتبی خاص در فقه دارد در این کتاب به عوامل شکل گیری اندیشه فقهی او، مبانی قرآنی، مبانی حدیث شناسی ، مبانی اصولی، و مبانی کلامی و فلسفه فقهی پرداخته شده است و در پایان ویژگی های مکتب او در مقام استنباط و افتاء بیان شده است.
منبع:

07:391395/12/11
تعداد بازدید: 130
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 131

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما