نگاهی به دستاورد های پژوهشکده فقه و حقوق در یک سال گذشته

دستاورد های پژوهشکده فقه و حقوق در یک سال گذشته(آذر،سال94 تا آذر،سال95)

با نزدیک شدن به هفته پژوهش جناب حجت الاسلام و المسلمین سیف الله صرامی رئییس پژوهشکده فقه و حقوق برخی از دستاوردهای پژوهشکده فقه و حقوق را از (آذر،سال 94 تا آذر،سال 95) تشریح کردند:
سوال : اگر نکته مقدماتی در این باره دارید بفرمایید؟
جواب: درابتدا چند تذکر لازم است:

دست آوردهای پژوهشی معمولا دیر یاب و سخت یاب است. ممکن است بذر یک پروژه درسالی کاشته شود، سال بعد آثاری از سر برآوردن آن نمایان شود، سالها در پای آن تلاش شود تا بالاخره به بار بنشیند.
کارهای پژوهشکده عملا از سرمنشاءگروهها بر می خیزد که در سال گذشته 55 پروژه ریز و درشت با سرعت های کم و زیاد در سه گروه موضوعات و مسائل فقهی حقوقی، فلسفه فقه و دانش های وابسته به فقه، در جریان بوده است. گزارش روند انجام این پروژه ها از مدیران و کارشناسان محترم گروها قابل دسترسی است.
جلسات متعدد شورای پژوهشی و شورای مدیران(هیئت رئیسه)پژوهشکده با موضوعات مختلف و متعددی هم انجام شده که گزارش آن از دفتر پژوهش پژوهشکده انتظار می رود.

سوال: این پژوهشکده چه دستاوردهای مهمی از هفته پژوهش سال گذشته تا هفته پژوهش امسال به دست آورده است؟
جواب:

تدارک انجام پروژه عظیم فقه هنر که پیرو برگزاری همایش فقه هنر در سال94 و تاکیدات مقام معظم رهبری بر پی گیری جامع و پیوسته موضوع، به پژوهشکده سپرده شده است و امید است با عنایت ویژه ریاست محترم دفترتبلیغات اسلامی و ریاست محترم پژوهشگاه با سرعت و دقت مطلوب به انجام برسد.
انعقادتفاهم نامه همکاری های سه جانبه با انجمن اصول فقه که تاکنون دربرگزاری یک کرسی ترویجی مشترک و نقد یکی از آثار پژوهشکده در انجمن نتیجه داده است.
تفاهم نامه با کمیسیون حقوق بشر اسلامی که فعلا در قالب برگزاری چند کرسی علمی در حال تدارک است.
به دست نشر سپردن سه اثر نظریه پردازی در فقه و اصول، قرار دادهای الکترونیکی و گفت گوهای در آمدی بر مساله روابط زن و مرد در جامعه اسلامی.
ارتباط بیشتر با مجله فقه با به عهده گرفتن سر دبیری مجله توسط مسئول پژوهشکده و استفاده سازمان یافته تر از مدیران و هیات علمی پژوهشکده در غنای کیفی و سرعت بخشیدن به نشر شماره های عقب افتاده مجله.
منبع:

07:441395/9/6
تعداد بازدید: 221
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 222

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما