پروژه «ضمان سرایت جنایت اعضا به نفس» در پژوهشکده فقه و حقوق در حال انجام است

ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فجری از محققان پژوهشکده فقه و حقوق از اجرای پروژه «ضمان سرایت جنایت اعضا به نفس» در این پژوهشکده خبر داد.

به گزاش ایسکا حجت الاسلام و المسلمین فجری با اعلام خبر اجرای پروژه « ضمان سرایت جنایت اعضا به نفس» در این پژوهشکده، اظهار داشت: طرح تفصیلی این پروژه اخیرا به تصویب رسیده و توسط اینجانب در حال اجرا می باشد.

وی در تبیین موضوع پروژه ابراز داشت: جنایات متعددی اعم از عمدی و غیر عمدی به وقوع می پیوندد که تعدادی از آنها به مرگ مجنی علیه منجر می شود. در جامعه در برخی از این جنایات مرگ به یکباره حاصل نمی شود بلکه بر اثر سرایت جنایت و با گذشت مدت زمانی مرگ حاصل می شود. این مسئله موجب می شود در تعیین جانی و نوع ضمان وی با دشواری های متعددی مواجه شویم.

وی ادامه داد: مثلا فردی از روی عمد انگشت شخصی را قطع می کند، این زخم عفونت کرده و پس از مدتی موجب مرگ مجنی علیه می شود یا در تصادف رانندگی که منجر به شکستگی پای مجنی علیه می شود پس از چند روز مصدوم فوت می کند. از آنجایی که عوامل متعددی می تواند در این سرایت جنایت دخیل باشند و منجر به تغییر حکم شود  لذا باید این موضوع همراه با یک مسئله شناسی دقیقی مورد بررسی فقهی و حقوقی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این تحقیق شامل موضوع شناسی سرایت، بررسی احکام فقهای متقدم تا معاصر، بررسی مواد قانونی در موضوع و ارائه پیشنهاد در جهت تکمیل مواد قانونی می باشد.


انتهای پیام/113

منبع:ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)

08:261393/3/29
تعداد بازدید: 1684
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1685

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما