پروژه «منابع علم اصول» در آینده نزدیک به نشر پژوهشگاه ارسال خواهد شد

ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام و المسلمین خادمی کوشا مدیر گروه دانش های وابسته به فقه از ارسال پروژه «منابع علم اصول» در آینده نزدیک به نشر پژوهشگاهجهت انتشار خبر داد.

به گزارش ایسکا حجت الاسلام و المسلمین خادمی کوشا با اعلام خبر ارسال پروژه «منابع علم اصول» به نشر پژوهشگاه در آینده نزدیک، اظهار داشت: این پروژه توسط حجت الاسلام والمسلمین صرّامی ریاست محترم پژوهشکده انجام شده است.

وی ادامه داد: نگارش این پروژه به پایان رسیده و  اصلاحات مورد نظر شورای پژوهشی هم انجام شده و به زودی جهت انتشار به نشر پژوهشگاه ارسال خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه در توضیح این پروژه اظهار داشت: منابع و ادله علم اصول راجع به مسائلی بحث می کند که نسبت به علم اصول جنبه پیشینی دارد و علم اصول برای استدلال های خود از آنها بهره می گیرد. یعنی به عنوان مثال مطالبی که در علم کلام آمده در علم اصول از آن استفاده می شود، بنابراین گفته می شود کلام منبع علم اصول است. و یا در مورد خبر واحد که در فقه جزء ادله است و در اصول بحث می شود که آیا این دلیل کفایت می کند یا نه.


انتهای پیام/113

منبع:ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)

08:201393/3/17
تعداد بازدید: 782
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 783

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده فقه و حقوق
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1364
ایمیل: feqh@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده فقه و حقوق
مجری سایت : شرکت سیگما